11 Feb Anca Rusu, director de înscrieri la Transylvania College: „Ne dorim ca bursele pe care le oferim să poată face diferența în viața unor copii excepționali, care nu ar avea altfel șansa de a-și împlini visul”
Reprezentanții Transylvania College din Cluj-Napoca au anunțat că pun la dispoziție trei burse de excelență pentru elevii care în prezent sunt în clasa a VIII-a. Bursele acoperă întreaga perioadă a liceului. Elevii interesați se pot înscrie până pe data de 15 martie 2020. Am discutat cu Anca Rusu, director de înscrieri în cadrul Transylvania College, despre ce înseamnă de fapt depunerea dosarului și care sunt oportunitățile care vin după câștigarea bursei de excelență.
Blogul Transylvania College: Care sunt, pe scurt, pașii pentru înscrierea în competiția pentru cele trei burse de excelență?
Anca Rusu: Le suntem foarte recunoscători partenerilor noștri dedicați, cei care susțin programul de burse, pentru că datorită sprijinului lor putem să oferim din nou burse de studiu pentru trei elevi excepționali, pentru cei patru ani de liceu. Înscrierea în competiție nu e un proces dificil, credem noi. Presupune doar depunerea a patru documente:
- un eseu personal al candidatului, în limba engleză, în care acesta explică de ce ar trebui să fie ales ca beneficiar al programului;
- o scrisoare din partea părinților, care poate fi în limba română și în care ne spun pe scurt de ce consideră că Transylvania College ar fi școala potrivită pentru copilul lor;
- o scrisoare de recomandare din partea unui profesor; aceasta poate fi în română sau în engleză;
- aplicația propriu-zisă.
Încurajez pe oricine cochetează cu ideea de a aplica să îndrăznească să ne contacteze, să ne pună întrebări. Elevii pot primi inclusiv modele de teste, pentru a-i ajuta cu pregătirea pentru examen. Ne dorim foarte mult ca bursele pe care le oferim să poată face diferența în viața unor copii excepționali, care au curajul să viseze măreț și care nu ar avea altfel șansa de a-și împlini visul. Mai multe informații despre procesul de înscriere se pot găsi pe site-ul Transylvania College.
Cine e eligibil?
Orice elev din școlile de stat sau private din România care se pregătește pentru admiterea la liceu pentru septembrie 2020. O condiție importantă este să stăpânească limba engleză la un nivel avansat, pentru că predarea în liceul nostru este în limba engleză la toate disciplinele.
Care e următorul pas după depunerea dosarului? La ce să se aștepte candidații?
În primul rând ne vom asigura că dosarul este complet și că elevul se califică astfel pentru etapa următoare, cea a examenelor de admitere. Acestea sunt programate pentru 9 și 10 aprilie 2020, joi și vineri. Este nevoie de două zile, deoarece sunt mai multe examene de susținut, după cum urmează:
- Test scris la matematică, în limba engleză.
- Test scris la limba engleză.
- Test computerizat CAT4, care testează abilități de gândire și pentru care nu este nevoie de pregătire în prealabil.
De ce ar veni un elev la Transylvania College? Ce e diferit aici, pe scurt?
E greu să răspund pe scurt. Sunt în al zecelea an la Transylvania College, coordonând departamentul de înscrieri, și nu mi-am pierdut entuziasmul. Nici măcar puțin. E absolut un privilegiu să cunosc fiecare familie care vine înspre noi, să cunosc fiecare copil care ne vizitează și devine elevul școlii. Ca să-ți răspund la întrebare, voi folosi ceea ce îmi spun ei la fiecare vizită: în primul rând li se pare foarte diferit modul în care relaționează profesorii cu elevii și cât de relaxați și chiar fericiți sunt copiii. Mi se pare fascinant că își pot da seama de asta de la prima vizită! În plus, cei care sunt interesați de liceu sunt foarte plăcut impresionați de faptul că pot să-și aleagă o parte din materiile pe care le studiază în primii doi ani de liceu și toate materiile din ultimii doi ani. Își alcătuiesc astfel un traseu personalizat, care îi ajută în primul rând cu alegerea domeniului în care doresc să se specializeze și apoi cu pregătirea propriu-zisă pentru acel domeniu. Multor părinți și copii li se pare dificil să decidă la 14-15 ani domeniul profesional înspre care se îndreaptă elevul. Poate părea înspăimântător, dar de fapt nu e deloc așa. Noi îi ghidăm cu anumite întrebări, îi ajutăm să înțeleagă de ce i-au atras anumite materii care până atunci le-au fost favorite și astfel le ușurăm alegerea. Și acest gen de consiliere se menține pe toată durata liceului, într-un mod foarte personalizat. Elevii au întâlniri zilnice cu diriginții (tutori), au parte de sesiuni de consiliere unu la unu cu Miss Adina Toma, consilierul pentru admitere la Universitate, se întâlnesc cu directorul școlii și cu directorul de studii, cel care coordonează întreaga sesiune de examene Cambridge a școlii. Și, pentru că vorbim despre ce e diferit, aceste sesiuni de examene sunt ceva foarte aparte comparativ cu experiența pe care o au liceenii în alte școli, care abia la finalul a patru ani de studiu se confruntă cu examene mai serioase.
Într-o școală internațională britanică, așa cum este a noastră, elevii intră în mai multe sesiuni de examinare pe parcursul liceului. În primii doi ani de liceu ei își aleg un profil din cele patru oferite: Științe, Inginerie, Științe Umaniste sau Artă. Fiecare dintre aceste profiluri permite o anumită combinație de discipline, astfel încât elevii au, încă de la începutul liceului, un orar destul de personalizat. În clasa a X-a, care în sistemul britanic este Year 11, elevii susțin la toate disciplinele din materia studiată până atunci un examen similar examenului de treaptă. Sesiunea de examene este în aprilie-mai, iar fiecare materie poate avea două sau trei examene. Elevii pot avea astfel peste 20 de examene în sesiune! E o mare provocare, prin care elevii noștri trec cu succes. Am încredere să spun asta pentru că deja avem șase promoții de absolvenți și urmează cea de-a șaptea în vară. E un efort foarte mare, intelectual, dar și de pregătire, de gestionare corectă a timpului pe tot parcursul anilor de școală, de concentrare a atenției, de prioritizare, de stabilire a obiectivelor și de identificare eficientă a acțiunilor care să ducă la atingerea acestora, de luare a deciziilor potrivite. Toate acestea le revin elevilor, noi doar îi ghidăm.
Unele examene presupun pagini și pagini de scris, de analiză pe studiu de caz, de completat într-o oră și jumătate. Examenele de știință toate au și probe practice, experimente precise de realizat în laborator. Nu e ușor. Și da, examenele devin astfel și o probă de maturitate, de responsabilizare, de autonomie. Această asumare sau responsabilizare se declanșează încă de la alegerea profilului și a materiilor aferente. Căci alegerea o face fiecare în parte. Și atunci, ei fiind responsabili de alegere, interiorizează și responsabilitatea legată de succes. Și așa rămân motivați.
Predând Business Studies la liceu, am avut ocazia să văd și ce presupune această pregătire pentru examen. E extraordinar modul în care e structurată materia, cât e de aliniată realităților actuale. Noi discutăm la ore despre provocările cu care se confruntă Boeing, de exemplu, despre impactul pe care anumite știri îl au asupra valorii acțiunilor la bursă, despre colaborări între mari companii și beneficiile pe care aceste asocieri le aduc celor implicați, despre strategii de marketing. În examenele de Business, de exemplu, ei primesc puține puncte pentru partea teoretică, nota este practic alcătuită din punctajul obținut pentru analiză, evaluare și aplicarea cunoștințelor teoretice pe studii de caz foarte concrete. Acest mod de a aborda materia le dezvoltă conexiuni profunde în gândire și o avansată capacitate de analiză și sinteză, de argumentare. A învăța într-o astfel de școală înseamnă mult mai mult decât a fi bine pregătiți la o anumită materie.
În plus, pe lângă pregătirea academică, au parte de multe oportunități pentru dezvoltarea personală, prin programul de practică profesională Work Experience și programele extracurriculare. Școala noastră face parte din Round Square, o asociație de școli de elită din lume care încurajează implicarea în acțiuni centrate pe șase direcții: internaționalism, democrație, aventură, mediu, implicare în comunitate, leadership. Iar școala a dezvoltat programe specifice pentru toate aceste direcții și există un sistem de realizări (“badges” sau insigne) pe care elevii le dobândesc odată ce bifează acțiuni aferente fiecărui sector din cele șase. Elevii care reușesc să bifeze toate aceste realizări pînă la finalul liceului primesc o diplomă de excelență, care devine parte din portofoliul pentru admitere la universitate. Dar beneficiul e mai mare decât această diplomă, pentru că fiecare astfel de acțiune are un impact enorm în dezvoltarea personală a fiecăruia dintre ei. Sigur, și portofoliul este important. Pentru că, mai ales la universitățile foarte bune din lume, toți elevii care aplică o fac având aceleași rezultate. Ce face diferența, cum aleg aceste universități dintre mii de candidați, toți având note maxime? Uitându-se tocmai la portofoliu, la dosarul personal care spune ceva în plus despre cine este acel candidat ca om, ce fel de caracter are. Și aici elevii noștri au un mare avantaj, având la dispoziție toate aceste oportunități să-și construiască un portofoliu impresionant. De exemplu, avem un elev de liceu care a luat singur inițiativa să organizeze un summit internațional! A făcut echipă cu colegii lui, a început să scrie altor școli din țară sau școli membre Round Square și a obținut confirmarea a zece delegații din șapte țări! Nu s-a oprit aici, a scris președintelui României, pentru a obține Înaltul Patronaj și l-a obținut! Apoi l-a invitat ca vorbitor pe domnul Dacian Cioloș, care a răspuns pozitiv invitației. Ne uimesc și pe noi acești tineri. Dar realitatea e că, exact așa cum am învățat din Leader in Me și “Cele 7 Obiceiuri ale oamenilor extrem de eficace” ale lui Stephen Covey, atunci când le spunem că sunt grozavi, ei încep să creadă asta despre ei și să se comporte ca atare. Iar apoi “the sky is the limit”!
FOTO: Transylvania College, într-o dimineață de octombrie, înainte de începerea orelor
Unde au ajuns cei care au terminat deja la Transylvania College?
Depinde doar de ei unde vor să ajungă și cât de departe vor să țintească. Noi îi sprijinim și îi ghidăm, însă ei dictează drumul. E adevărat, competențele trebuie să fie pe măsură, însă să știi că ei sunt foarte conștienți de ceea ce pot să facă și ce li se potrivește. Avem absolvenți peste tot în lume, mulți în Anglia, alții în alte țări din Europa (Belgia, Olanda, Danemarca, Ungaria, Elveția, Scoția, Irlanda, Austria), în Statele Unite, Japonia, Singapore, Australia. Sunt mulți care au ales să rămână în România, să-și continue studiile aici, chiar și dintre elevii internaționali. Avem absolvenți care au terminat facultatea și care au fost deja acceptați în barou, de exemplu, sau foști elevi care profesează în domeniul ales. Sunt printre absolvenții noștri și câțiva care au ales să se întoarcă, după terminarea studiilor în străinătate, să înceapă afaceri pe cont propriu aici, acasă. Avem chiar și absolvenți care au îmbrățișat profesia de dascăl și ne sunt acum colegi la Transylvania College! Cu toții se descurcă foarte, foarte bine și ne spun că sunt fericiți. Și că școala i-a ajutat enorm să facă față provocărilor care au urmat.
Cum funcționează admiterea la facultate după ce ai terminat liceul la Transylvania College? Care sunt principalele nelămuriri ale candidaților cu privire la tema asta și cum le răspunzi?
Mulți părinți au teama că le vor pleca copiii în străinătate, obligatoriu, după absolvirea liceului nostru. Realitatea e că orice absolvent, de la orice liceu din țară, poate alege, teoretic, să studieze în străinătate. Ce facem noi e să ne asigurăm că aceia care doresc să facă asta sunt foarte bine pregătiți pentru a face față atât din punct de vedere academic, cât și emoțional și social. Mulți dintre absolvenții noștri ne mărturisesc că își dau seama cu adevărat de avantajul dat de studiul într-un sistem internațional abia când ajung la facultate. Pentru că acolo au colegi care nu au venit din același sistem și care au foarte mari provocări de adaptare, de înțelegere. Sunt, cum îți spuneam, și mulți elevi care aleg să rămână la studii în România, apoi să pornească propria afacere aici și se descurcă minunat.
De câți ani ești director de înscrieri la Transylvania College și ce altceva presupune jobul tău în afară de partea cu bursele?
Am început să lucrez aici în 2010, după ce m-am întors din Statele Unite împreună cu familia mea. Am locuit acolo zece ani și am studiat la una dintre universitățile lor din top 20, unde am și lucrat șase ani, într-un departament administrativ. De la început am fost angajată aici ca Director de înscrieri (Director of Admissions). Am aflat despre această poziție căutând o școală, respectiv grădiniță, pentru copiii mei, care pe atunci aveau cinci și doi ani. Am fost foarte intrigată să aflu că există o școală internațională chiar aici, în orașul meu, eu fiind clujeancă. Îmi aduc aminte că, de îndată ce am văzut anunțul online, am urcat toată familia în mașină și am venit “în recunoaștere”, să vedem cum arată această școală. Am condus pe aleea de lângă școală și am simțit o mare emoție și mândrie că există o astfel de școală în Cluj!
Rolul meu presupune întâlniri cu fiecare familie care este interesată de creșa, grădinița sau de școala noastră. Sunt de asemenea responsabilă pentru coordonarea campaniilor de promovare a programelor școlii noastre și coordonez echipa de elevi ambasadori. Am parte mereu de noutate și am multe oportunități să îmi folosesc creativitatea, astfel că iubesc ceea ce fac! Și e așa de fascinant să cunosc toate familiile care ne vizitează, români și străini! Iar ca părinte, sunt așa de fericită pentru oportunitățile de care au parte băieții mei! Am trei băieți, toți la Transylvania College, la grădiniță, în gimnaziu și în liceu. Știu că terminând școala aici își vor descoperi cu adevărat punctele forte, vor ști cu claritate ce vor să facă pe viitor, se vor simți încrezători în forțele lor și se vor descurca oriunde vor ajunge în lume. De aceea, cu fiecare elev nou care ne trece pragul, simt aceeași bucurie și onoare, cumva, că pot fi părtașă la realizarea unui vis. E minunat!
Nu încetează să mă uimească câte eforturi sunt dispuși să facă părinții, inclusiv să se mute cu toată familia la Cluj pentru ca fiul sau fiica lor să poată urma cursurile școlii noastre. Sunt și multe situații când doar unul dintre părinți se mută la Cluj, în timp ce celălalt rămâne în orașul unde lucrează sau unde au afacerea. Și se revăd doar la sfârșit de săptămână. Nu e așa cum se aude, că aici învață copii din familii cu “fițe”. Știu multe familii care lucrează foarte mult sau au luat credit bancar să plătească școala, pentru că cred cu tărie că educația e cea mai bună investiție pentru viitorul copiilor lor. Astfel că tratez cu toată seriozitatea fiecare întâlnire cu fiecare familie. Pentru că realizez că și pentru ei alegerea școlii potrivite este o decizie foarte importantă, pentru care au nevoie de toate informațiile și de tot sprijinul nostru.
Și, la fel ca și în cazul elevilor, atunci când părinții își asumă alegerea, implicarea lor în școală și în comunitate e pe măsură. Suntem o comunitate unită, frumoasă și foarte primitoare! Cred că familiile noi care ni se alătură în fiecare an vor fi de acord cu mine. Iar copiii își fac cu ușurință prieteni, indiferent de vârsta la care vin alături de noi.
Ce presupune procesul de admitere pentru elevii care nu aplică pentru programul de burse, dar vor să învețe la Transylvania College.
Procesul de admitere e diferit, în funcție de nivelul pentru care se face aplicația. Poate presupune doar o întâlnire cu familia și cu copilul, la creșă și grădiniță, sau multiple întâlniri, participare la lecții deschise, teste specifice și chiar un interviu, la școală.
De ce consideri că e o oportunitate acest program de burse de excelență?
Cred că am răspuns parțial la întrebarea de mai devreme. Dar cum îți spuneam, eu sunt și părinte, fiul meu cel mare e acum în clasa a X-a (Year 11). Și cred că e important de înțeles și perspectiva părinților, să vedem de ce ar dori un părinte să-și înscrie copilul aici. Mi-a plăcut atât de mult ce a spus colegul meu, Vlad Ciurdar, profesor de istorie, într-un interviu recent pe blogul școlii, despre elevii de liceu! Îl voi cita, pentru că nu aș putea s-o spun mai bine: “Am descoperit niște elevi de liceu foarte bine pregătiți. Aveam de multe ori sentimentul că discut cu studenți, nu cu elevi. Cu lecturi documentate, capacitatea de a înțelege într-un mod nu doar superficial, ci mai aprofundat. Asta nu poate decât să te bucure ca profesor, când vezi că ai de-a face cu niște elevi care excelează, literalmente excelează. Cu toate că ei păstrau niște aparențe modeste, cunoșteau lucrurile foarte bine și foarte documentat. Și atunci mi-am dat seama că în această școală progresul se obține treptat. Începem de la partea de obiceiuri, de comportament, de conduită, și odată ele fiind implementate, e foarte ușor să ne ocupăm și de partea academică.” Așa e, totul se construiește pas cu pas, cumva liceul îmi aduce aminte de călătoria inițiatică a eroilor din basme. Nu, elevii noștri nu se luptă cu balaurii, dar să știi că au parte și de multe provocări care le pun la încercare și le formează reziliența, care îi fac mai empatici, mai buni, mai generoși. Așa apare acea modestie despre care vorbește Vlad și care e o calitate extraordinară pe care o regăsim la acești copii, care au toate oportunitățile deschise înaintea lor. Ce-ți poți dori mai mult ca părinte? Și desigur, să nu uităm de faptul că toate costurile de școlarizare sunt acoperite în cazul acestor burse de excelență!
FOTO: Actualii elevi bursieri din Transylvania College
Câți elevi au câștigat burse de excelență la Transylvania College până acum și câți sunt susținuți în prezent?
Fundația Transylvania College a oferit burse de studiu încă de la început, de-a lungul celor aproape trei decenii de la înființare. Au beneficiat de sprijin peste 100 de copii, iar mulți dintre ei au devenit specialiști în companii importante din țară și străinătate sau antreprenori. Programul în forma actuală, sub egida “Scholarship Society”, a debutat acum patru ani și în prezent susține 11 elevi din clasa a IX-a (Year 10) și până în clasa a XII-a (Year 13). Am decis la nivelul echipei de management și cu sfatul celor din comisia pentru burse, membri ai board-ului, că ne dorim ca programul de burse să fie în primul rând un program de excelență, însă să-și păstreze ca factor de diferențiere în selecție și componenta socială. Cu alte cuvinte, căutăm tineri cu potențial excepțional, care ar avea dificultăți să frecventeze cursurile școlii noastre dacă nu ar fi acoperite costurile de școlarizare. Însă condiția principală nu este ca ei să provină din medii dezavantajate. Pentru că ei trebuie să facă față programului de liceu, unde totul este predat în limba engleză, după curriculum internațional Cambridge. Deci e nevoie de o bază solidă de cunoștințe, de un nivel avansat de competență lingvistică și o atitudine proactivă față de procesul de învățare.
Care sunt principalele temeri ale candidaților la programul de burse și cum le demontezi tu într-o discuție cu ei sau cu părinții lor?
Teama principală e că procesul e prea complicat, că testele sunt prea dificile, interviul – prea copleșitor și că nu vor reuși. De fapt procesul e mult mai ușor de parcurs decât pare și e chiar frumos. Participanții din edițiile trecute ne-au mărturisit că i-a ajutat să se descopere și s-au bucurat de întâlnirea cu restul candidaților și cu noi. Iar interviul cu membrii comisiei e efectiv o plăcere. Chiar dacă toți au emoții. Chiar și membrii comisiei au emoții! Realitatea e că cel mai greu moment pentru membrii comisiei e acela în care trebuie să aleagă doar trei dintre cei (de obicei) zece finaliști care au ajuns până la etapa interviului.
I-aș încuraja pe cei care încă se gândesc dacă să se înscrie în competiție, spunându-le că toți pornesc cu șanse egale și că miza merită tot efortul! Și categoric să vină să ne cunoască, dacă nu au facut-o deja. Porțile noastre sunt mereu deschise pentru toți cei care doresc să vadă școala, să înțeleagă ceea ce facem aici. Tot ce e nevoie să facă e să programeze o vizită contactându-mă direct pe mine, Anca Rusu, la 0724.047.566 sau trimițând un mesaj la inscrieri@transylvania-college.ro.
Ceva ce crezi că mai trebuie lămurit sau adăugat în legătură cu programul de burse?
Procesul este descris în detaliu pe site-ul școlii, la secțiunea despre burse, e adevărat, în limba engleză. În trecut am fost contactați în multe cazuri direct de către elevi, ei au fost cei care le-au spus părinților despre școala noastră și au declanșat procesul de înscriere. Deci îi sfătuiesc chiar pe ei, pe elevi, să se documenteze, să ne pună întrebări și să aplice! Abia aștept să-i cunosc!
De ce te-ai întors din SUA în România?
Odată ce ai copii, e foarte greu să te descurci în străinătate fără sprijinul familiei extinse sau fără ajutor full-time (bonă), dacă ambii părinți lucrează. Eu și soțul meu ne-am dat seama că munceam enorm de mult și că făceam asta doar ca să ne acoperim costurile de trai, fără să ne permitem vacanțe sau alte extravaganțe. Eram bine integrați în societatea de consum și cam la asta se reducea existența noastră. Tânjeam după sentimentul de a fi “acasă”. Știam și câteva familii care se întorseseră deja, tot așa, după ce fuseseră plecați mai mulți ani. Și ne spuneau că le e bine. Cel mai greu ne-a fost până am luat decizia să ne întoarcem. Apoi, odată puse lucrurile în mișcare, ne-am liniștit. Nu am regretat faptul că ne-am întors, însă băieții ne mai spun uneori că acolo aveau atâtea locuri de vizitat și atâtea de făcut. Dar erau prea mici să își aducă aminte cu adevărat. Între timp ei au mai fost în vizită, dar desigur experiența de turist e cu totul alta. Când ești în vacanță vezi doar partea plăcută a lucrurilor.
Ce faci când nu ești la școală?
Petrec mult timp cu băieții. Acum cinci ani am pornit împreună cu sora mea și soțul meu și o afacere de familie, un loc de joacă pentru copii, Exploratoriu-Muzeul Copiilor, așa că în weekend mă găsiți acolo la joacă cu cel mic. Citesc mult despre educație, parenting, am reînceput să practic yoga și rar, când apuc, mai recuperez din episoadele pe care le-am ratat din serialele preferate, cum ar fi Grey’s Anatomy.
Trei lucruri care pot schimba o zi în bine?
Soarele, o conversație faină, un moment de relaxare. Și, bonus, ciocolată neagră. 🙂
Ceva ce ai aflat despre tine de când lucrezi la Transylvania College?
Că mai este mult loc pentru a crește și pentru a învăța, iar nevoia aceasta nu scade odată cu înaintarea în vârstă sau cu vechimea în muncă. Că e în regulă și chiar recomandat să cer și să primesc ajutor, că e sănătos să-mi recunosc și să-mi accept vulnerabilitățile, pentru a putea să le vindec. Și că îmi place să predau și să lucrez cu elevii mai mari, care nu încetează să mă uimească.
FOTO: Ruxandra Mercea (stânga), director Transylvania College, și Anca Rusu, director de înscrieri
Tu cum te raportezi la procesul de wellbeing prin care trece Transylvania College? Cum a fost pentru tine această călătorie?
Cred foarte mult în impactul pozitiv pe care acest proces de wellbeing îl are asupra fiecăruia dintre noi și asupra comunității, ca întreg. Munca asta cu noi înșine nu e neapărat ușoară, însă eu personal sunt foarte motivată să o fac, în primul rând pentru a-mi sprijini copiii să crească armonios, să fie echilibrați și sănătoși mintal și emoțional. Apoi sunt foarte dornică să am o contribuție pozitivă aici, în comunitatea școlii, în echipă, dar și în relația cu familiile din comunitate și cu elevii noștri. Aici învățăm, elevi și profesori deopotrivă, că schimbarea începe cu fiecare. Chiar cred asta. Pentru mine schimbarea nu a venit brusc, a fost nevoie de un efort conștient și consecvent. Și de multă introspecție. Să înțeleg ce din copilăria mea sau din experiența mea de viață m-a făcut să percep anumite lucruri într-un anume fel, când pentru colegii mei poate ele păreau complet diferite. Sau cum îmi dăunează perfecționismul și faptul că de multe ori setam standarde nerealiste pentru mine și pentru cei din jur. Am învățat cum pot să am compasiune față de mine și să nu mai simt judecată și vină când nu-mi ies toate perfect sau când îndrăznesc să îmi exprim nevoile. Cu asta încă mi-e greu și știu de unde mi se trage. Deci da, wellbeing nu e despre a fi Zen mereu, e un proces răscolitor, dar care în final îți poate aduce autenticitate și o stare de bine care ajunge să fie aproape ca o renaștere. Te învață să cauți și să găsești resurse să poți gestiona greul, atunci când vine. Cred că fiecare dintre noi merităm să trăim astfel, dar îmi dau seama că nu aș fi ajuns la concluzia asta sau nu aș fi ajuns să fac munca asta cu mine fără exemplul și susținerea neobosită a Ruxandrei (n.r. – Ruxandra Mercea, directorul Transylvania College), a colegilor mei absolut geniali și fără sprijinul Domnicăi Petrovai de la Mind Education Health și Școala pentru cuplu. Și dacă tot e despre recunoștință, îi mulțumesc soțului meu pentru răbdare!
V-ar putea interesa și:
Diana Teodorescu: “Pentru mine, o școală bună e una în care copiii mei sunt văzuți așa cum sunt ei”
Raul Lupaș: “Părinților le-aș recomanda să-și permită să greșească”
Cum fac față elevii la zeci de examene Cambridge într-un liceu internațional
Ana-Maria Huluban: “Contează ca elevii să rămână curioși și să nu judece din prima”
No Comments