17 Jun Ștefan Verzea, elevul din Transylvania College membru în comisia care acordă bursele de excelență: „A fost o experiență care a implicat multă responsabilitate“

CLICK HERE TO READ IN ENGLISH!

Ștefan Verzea este elev în Year 12 la Transylvania College (Cluj-Napoca), iar recent a făcut parte din comisia care stabilește câștigătorii burselor de excelență oferite anual de către reprezentanții școlii. Este pentru prima dată când un elev face parte din această comisie. Pe lângă Ștefan, din comisia de burse Scholarship Society au mai făcut parte anul acesta: Anca Popescu (director Rondocarton), Wouter Reijers (consulul onorific al Olandei la Cluj-Napoca), Paul Kennedy (director Transylvania College) și Maria Șerbănescu (directorul programului de burse din Transylvania College). Într-un interviu pentru Blogul Transylvania College, Ștefan a vorbit despre cum a fost să facă parte din această comisie, dar și despre parcursul său în școală. 

Blogul Transylvania College: Ce studiezi în prezent, Ștefan, și ce visezi să studiezi mai departe, la facultate?

Ștefan Verzea: Acum studiez matematică, istorie, business, iar anul ăsta am făcut și germană. După terminarea liceului, mi-ar plăcea să studiez Științe Politice în Olanda sau în Franța.

Care a fost experiența ta cu programul de burse Scholarship Society când ai venit în Transylvania College?

La momentul respectiv, am candidat și eu pentru bursă, am ajuns și la ultima etapă, cea de interviuri, însă nu am primit bursa. Poate de asta a fost și cu atât mai interesantă experiența mea de a face parte, ani mai târziu, din comisia care acordă bursele.

Cum a fost pentru tine experiența aceasta de a asista la interviurile pentru burse?

A fost OK pentru mine să fiu de cealaltă parte și am ajuns să înțeleg mai bine tot procesul acordării de burse. A fost o experiență care a implicat multă responsabilitate.

Care e valoarea pe care o vezi tu în participarea în comisia de burse ca elev?

E o oportunitate și e foarte interesant să privești lucrurile din altă perspectivă. S-ar putea să te simți și mult mai implicat în școală după asta.

Cum s-a desfășurat ziua interviurilor?

Interviurile au început la 9 dimineața și au durat până în jur de ora 4. Apoi, în următoarea oră și jumătate, am luat decizia pentru cum vor fi acordate bursele. Până la urmă, am ajuns să acordăm două burse integrale și una parțială.

Cum a decurs un interviu?

Prima dată elevul a fost rugat să se prezinte. Apoi Miss Maria, care a condus interviurile, a pus diferite întrebări, pe mai multe subiecte, expunând diverse situații ipotetice.

Poți să-mi dai exemple de asemenea întrebări?

Da, de exemplu: „Cum te-ar descrie pe tine cel mai bun prieten al tău?“. Sau: „Dacă ar fi ziua celui mai bun prieten al tău și ai dori să-i iei un cadou, dar restul grupul din care faceți parte ar vrea să ia alt cadou pentru acel prieten, tu cum ai reacționa? Ce ai face, având în vedere că e cel mai bun prieten al tău, îl cunoști cel mai bine și cu siguranță știi ce îi place?“.

Există răspunsuri greșite și răspunsuri corecte?

Nu. Întrebările sunt puse doar ca să înțelegem și să cunoaștem elevul mai bine.

Cât durează un interviu?

Cel cu elevul durează aproximativ 25 de minute, apoi sunt invitați părinții, care sunt rugați să-și descrie și ei propriul copil. Copilul nu e de față în acele momente. Discuția cu părinții durează aproximativ 15 minute. Deci în total – vreo 40-45 de minute.

Tu ai pus întrebări?

Da, una-două la fiecare elev. După ce Miss Maria termina întrebările ei, aveam și noi, ceilalți membri ai comisiei de burse, ocazia să punem întrebări. De exemplu, i-am întrebat pe elevii intervievați dacă li se pare că sunt persoane încrezătoare în sine sau am vrut să știu care consideră ei că sunt cele mai mari slăbiciuni ale lor. La interviuri au participat elevi care urmează să înceapă liceul. Interviurile cu elevii au fost în engleză, iar cele cu părinții – în română.

E prima dată când din comisia de burse din Transylvania College face parte și un elev, nu?

Da, anul acesta a fost o premieră. De fapt, au fost mai multe premiere.

De exemplu, faptul că elevii din școală au propus temele de eseu? 

Da, au fost propuse zeci de teme, de către elevii din Transylvania College, dintre care au fost selectate trei teme din care candidații puteau să o aleagă pe cea pe care doreau să o dezvolte în eseul lor personal.

Tu ai avut emoții pentru rolul pe care l-ai avut în comisia de burse?

După cum am mai spus, a fost un rol cu destul de multă responsabilitate, dar nu pot să zic că am avut emoții. Sincer, mi-a plăcut acest proces și m-am dedicat lui.

Ai simțit emoția celor care care dădeau interviul?

Da, și cu ocazia asta mi-am amintit și eu cum m-am simțit când am candidat. Se vedea că erau emoționați și e de înțeles acest lucru. Presupun că faptul că a fost și un elev în comisie i-a ajutat puțin în ceea ce privește emoțiile.

Tu ai făcut doi ani de școală în unul la un moment dat?

Da, mi-am dat examenele de IGCSE cu un an mai repede și am sărit peste Year 11.

Deci acum ar fi trebuit să fii în Year 11.

Da, dar sunt în Year 12.

Cum vezi această trecere peste Year 11? E avantajos pentru tine? Ți-e dor de colegi? 

Din perspectivă academică, nu am avut probleme; m-am descurcat în Year 12 și am avut note mari la toate materiile. Cât despre colegi, să zicem că mi-au lipsit un pic, dar totuși i-am văzut în școală, în pauze, deci nu a fost o mare problemă. Nu pot spune că am regretat decizia asta, pe care inițial am luat-o când a început școala online anul trecut. Având în vedere că aveam foarte mult timp liber și nu voiam să pierd vremea, am început să învăț din materia din anul viitor.

Nu-ți pare rău că liceul se termină pentru tine cu un an mai repede? Mie cred că mi-a părut rău când s-a terminat liceul. 

Hm, nu știu, eu, personal, abia aștept să mă duc la facultate. Nu pot să zic că regret că fac cu un an mai puțin!

Cum te raportezi tu la procesul de wellbeing implementat în ultimii ani în Transylvania College?

În primul rând, mi se pare foarte importantă partea de dezvoltare personală din școală. Eu, unul, am luat parte la multe activități din zona de leadership, am mers la dezbateri, de exemplu la conferința IYST de anul acesta, și mi se pare că e oportunitate extraordinară de creștere pentru toată lumea. Învățăm să cooperăm unii cu alții, să reușim să ne exprimăm ideile. Procesul de wellbeing ne ajută mult să ne dezvoltăm și să ne maturizăm în ritmul nostru. Pe fiecare ne ajută câte puțin, chiar dacă poate nu realizăm.

Ai vreun mesaj pentru elevii din alte școli care poate că se gândesc să se înscrie anul viitor în competiția de burse din Transylvania College?

Eu am făcut șapte ani în sistemul de stat și mi se pare că, de când am venit la Transylvania College (TC), am avut posibilitatea să mă dezvolt pe mai multe laturi. În sistemul de stat este pus accentul doar pe dezvoltare academică, dar aici, la TC, am devenit mai sociabil și mi-am descoperit mai multe pasiuni, de exemplu și pasiunea pentru debating. Aici, la TC, nu doar ți se dă oportunitatea să studiezi ce vrei și ți se acordă ajutorul necesar atunci când ai nevoie, dar ai și mai multă libertate să fii tu însuți și să-ți exprimi calitățile în modul în care vrei tu. Elevilor care ar vrea să-și depună dosarul anul următor le recomand: să fie unici și să își exprime diferențele. Să nu încerce să scrie în eseu ce cred ei că ar vrea comisia să audă, ci să scrie ce îi face pe ei diferiți.

Interviu realizat de Lavinia Bălulescu. Traducere din română în engleză: Alexandra Chihaia.

CLICK HERE TO READ IN ENGLISH!

Lavinia Bălulescu

Journalist, Content Creator

Lavinia Bălulescu
lavinia.balulescu@transylvania-college.ro

Journalist, Content Creator

No Comments

Post A Comment