27 Nov Un studiu realizat la nivel mondial arată care sunt cele mai bune modalități pentru a crește copii cu mentalitate globală. La realizarea studiului au participat și elevi din Transylvania College

Un studiu realizat la nivel mondial de Research Schools International și Harvard Graduate School of Education, la care au participat și elevi din cadrul Transylvania College, din Cluj-Napoca, arată că voluntariatul și învățarea despre perspective culturale diferite sunt cele mai eficiente practici pentru creșterea capacității tinerilor de a se conecta și de a coopera cu oameni din alte culturi. 

Asociația internațională Round Square, din care fac parte 200 de școli din 50 de țări, inclusiv Transylvania College, a solicitat un studiu internațional, care a implicat peste 11.000 de tineri și 1.900 de profesori din 34 de țări, pentru a afla cum pot fi predate și implementate mai bine competențele globale în școli.

La realizarea efectivă a studiului au luat parte și 24 de elevi din 12 școli Round Square. Elevii au lucrat împreună, pentru a ajuta echipa de cercetători. Printre cei 24 s-au numărat și doi elevi din Transylvania College: Claudia Mureșan și Victor Andrieș, coordonați de Raluca Stoenoiu (profesor de sociologie).

Dr. Christina Hinton și echipa de cercetători din Research School International și Harvard Graduate School of Education, care au realizat studiul, au descoperit că în cazul elevilor competențele globale se dezvoltă cel mai bine prin intermediul voluntariatului, prin studierea perspectivelor culturale diferite, celebrarea diversității culturale, discutarea evenimentelor din diverse părți ale lumii și învățarea despre rezolvarea conflictelor.

Nouă din zece profesori (90%) și trei sferturi dintre studenți (76%) au spus că voluntariatul i-a făcut să se simtă “mai competenți la nivel global”. Cercetătorii au ajuns la concluzia că inițiative cum ar fi voluntariatul la cantine de ajutor social, la centre de refugiați și alte centre de ajutorare i-au făcut pe elevi să empatizeze cu diferite comunități și să le înțeleagă mai bine nevoile. Voluntariatul a avut un impact mai mare atunci când a fost realizat pe termen lung.

De asemenea, 81% dintre elevi au considerat învățarea despre perspective culturale diferite drept una dintre cele mai bune modalități de a dezvolta competențe la nivel global. Aici se încadrează schimburi de elevi între diverse școli, dezbateri și afilierea la cluburi școlare care celebrează diversitatea. 83% dintre profesorii care au luat parte la studiu au spus că evenimentele care vizează diversitatea culturală sunt eficiente. Cercetătorii au mai spus că evenimente cum ar fi observarea sărbătorilor culturale și religioase, organizarea de dezbateri pe probleme globale sau invitarea unor speakeri din diverse medii au contribuit la creșterea interesului elevilor și la o mai bună conștientizare a propriilor valori.

Reprezentanții Round Square speră că școlile din întreaga lume vor putea folosi rezultatele acestui studiu ca pe o serie de bune practici în ceea ce privește construirea caracterului elevilor și dezvoltarea competențelor globale ale lor.

De ce e important studiul

Rachael Westgarth, director Round Square, a subliniat importanța participării la asemenea studii a unor școli cum e Transylvania College: “Round Square, o comunitate de școli de pe tot Globul, are ocazia să identifice bune practici, care pot fi adaptate și implementate în orice clasă. Ne dorim cu adevărat să putem împărtăși experiența noastră cu orice altă școală care vrea să dezvolte gândirea globală a elevilor și să le modeleze respectul pentru alte culturi. Cred că acest angajament al nostru a fost în mod clar demonstrat de miile de profesori și elevi care și-au pus la dispoziție timpul, experiența și expertiza pentru realizarea acestui proiect”.

Dr. Christina Hinton, care a condus studiul, a adăugat: “Elevii vor avea nevoie de competențe globale pentru a reuși să se implice la nivel internațional în domenii cum ar fi știința, sănătatea și tehnologia, pentru a naviga într-un peisaj internațional economic și politic interdependent și pentru a putea aborda probleme globale, cum ar fi schimbările climatice. Acest studiu este interesant și pentru că este primul care identifică ce practici educaționale sprijină competențele globale PISA în mod eficient. Cercetările noastre arată că aceste practici pot fi adaptate pentru a fi folosite în școli de pe mai multe continente. Prin acest studiu, Round Square poate avea impact în școli de pe tot Globul”.

Despre realizarea studiului

La realizarea acestui studiu au participat 11.162 de elevi și 1.903 profesori din 34 de țări de pe 6 continente. Majoritatea elevilor participanți au între 14 și 18 ani, dar sunt și câțiva care au 13 sau 19 ani. Studiul a fost realizat în intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2019.

Despre Round Square

Round Square este o rețea internațională de 200 de școli din 50 de țări, care sunt conectate și colaborează pentru a oferi elevilor programe internaționale și experiențe care dezvoltă competențe globale.

Despre Research School International

Research School International (RSI) consolidează parteneriate între cercetători și școli de pe tot Globul, pentru a inspira inovații bazate pe cercetare, care susțin învățarea.

Despre Transylvania College

Transylvania College este o școală internațională non-profit din Cluj-Napoca, care oferă un parcurs educațional complet, de la creșă, până la liceu. Este singura școală internațională din Cluj-Napoca și din regiune acreditată de Ministerul Educației căreia i s-a oferit statutul oficial de Școală Britanică Internațională (BSO – British School Overseas), de către Departamentul pentru Educație din Marea Britanie, în urma unei inspecții riguroase și complexe.

Transylvania College este membru acreditat al Consiliului Școlilor Britanice Internaționale (COBIS) și membru al asociației mondiale a școlilor de elită Round Square. De asemenea, este membru al organizațiilor Global Education Benchmark Group și Global Connections. Transylvania College se află sub Înaltul Patronaj al Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei Române.

Lavinia Bălulescu

Journalist, Content Creator

Lavinia Bălulescu
lavinia.balulescu@transylvania-college.ro

Journalist, Content Creator

No Comments

Post A Comment