fbpx
 

30 Apr Transylvania College: școala continuă în mediul online în timpul crizei COVID-19

La Transylvania College orele au continuat încă de la începutul pandemiei, chiar dacă s-au mutat în mediul online. 

“A fost nevoie să ne mobilizăm într-un timp foarte scurt, dar nu a fost greu să ne adaptăm, pentru că deja folosim de ani buni tehnologia la clasă (Apple TV, iPad-learning, Google Classroom). Astfel, profesorii și elevii noștri oricum au lucrat cu tehnologia zilnic. Colegii mei s-au mobilizat, iar încă înainte de a se închide școlile aveam planul făcut. Sunt recunoscătoare pentru proactivitatea și munca lor”, a explicat Ruxandra Mercea, director general Transylvania College. 

Platformele online folosite de către profesorii și elevii de la Transylvania College sunt gratuite, aflate la îndemâna oricui. Spre exemplu, școala folosește de mai mulți ani aplicația gratuită Class Dojo pentru a păstra legătura cu părinții copiilor din grădiniță și cu cei ai elevilor din ciclul primar. De asemenea, elevii (primar, gimnaziu și liceu) și profesorii folosesc Google Meet, Google Classroom și alte resurse disponibile online. Gimnaziul și liceul au continuat orele conform orarului normal, iar pentru clasele din ciclul primar profesorii au creat câte un site în care adaugă înregistrări video cu ei predând și intră în videoconferințe 1 la 1 sau cu grupe mici, ca să explice mai bine materia. Inclusiv grădinița a continuat, iar profesorii de acolo realizează zilnic diverse materiale pentru copii și fac întâlniri online săptămânal cu fiecare familie. 

La începutul acestei perioade, Peter Astbury, Digital Strategy Director  la Transylvania College, a explicat, într-un testimonial pentru Blogul școlii, ce măsuri s-au luat pentru a se trece la predarea online. Am publicat textul la momentul respectiv în speranța că poate fi de ajutor și altor școli care au nevoie de sprijin și credem că informațiile sunt de actualitate în continuare. Cu ajutorul lui Peter continuam să publicăm cu regularitate pe pagina de Facebook a școlii modalități pentru profesori de a folosi cât mai eficient diverse aplicații pentru a preda cu ușurință online. 

Colegii din departamentul de Wellbeing din școală au folosit canalele de comunicare existente și au găsit modalități noi pentru a veni în sprijinul elevilor, profesorilor și părinților cu informații și sprijin. De asemenea, membrii echipei de Wellbeing din școală sunt disponibili pentru întâlniri (video-calls) cu profesorii, elevii și părinții.

Multe dintre toate cele de mai sus, fie că vorbim de wellbeing sau de modul în care se poate face o trecere la predarea online, sunt descrise și ilustrate și pe paginile Transylvania College din rețele de socializare, pentru a putea fi de ajutor profesorilor, elevilor și părinților din afara școlii.

Cum funcționează concret școala în mediul online la Transylvania College?

GRĂDINIȚĂ

Pe Class Dojo și recent pe site-ul fiecărei grupe sunt postate până la ora 9:00 activitățile zilei, care includ:

  • Scurte video-uri în care profesorii îi ghidează pe copii și pe părinți pe parcursul procesului de învățare din ziua respectivă.
  • Linkuri cu diverse activități.
  • Listă de resurse. 

Săptămânal au loc întâlniri dimineața, pentru fiecare grupă în parte. În cadrul acestor întâlniri, profesorii au o discuție de 15-30 minute (video-call) cu toți elevii. Acest lucru e gândit pentru păstrarea și consolidarea relației dintre profesor și elevi, dar și a relației dintre elevi. Tot săptămânal, profesorul poartă o discuție 1:1, de sprijin, cu copiii și părinții (30 de minute). 

LOWER PRIMARY (școala primară: clasa pregătitoare și clasa I, iar pe linia internațională britanică, Reception, Year 1 și Year 2)

Dimineața, profesorii postează pe site-ul clasei lista de activități zilnice. Părinții primesc pe Class Dojo și o notificare care îi anunță că site-ul clasei a fost actualizat. Mai multe detalii despre site-ul clasei:

– Fiecare clasă are website-ul ei, unde părinții pot vedea clar care sunt cerințele trimise pentru ziua respectivă. Site-ul este actualizat zilnic. 

– Postările zilnice conțin și instrucțiuni video. 

– Pe site sunt urcate și exerciții suplimentare. 

– Profesorii își rezervă intervale în care să fie la dispoziția părinților și elevilor pentru întrebări sau pentru sesiuni prin Google Meet cu întreaga familie. 

Elevii sunt rugați să citească zilnic în limba engleză și în română. Lunea și vinerea, de la ora 9:00 AM, au loc întâlniri prin Google Meet, pentru fiecare clasă în parte (video-call de 15 minute cu toți elevii). Această măsură e gândită pentru păstrarea unei mai bune legături cu profesorul, dar și a elevilor între ei. Aceste întâlniri sunt organizate de profesor, iar copiii participă cu sprijinul părinților. Dacă elevii nu rezolvă cerințele zilnice, părinții vor primi un e-mail de la profesori, pentru ca aceștia din urmă să se asigure că totul este în regulă cu fiecare elev în parte. 

UPPER PRIMARY (școala primară, de la clasa a II-a și Year 3 în sus, ambele linii de studiu)

Lista de activități zilnice este postată în fiecare dimineață pe site-ul clasei.

Pentru a trece peste eventualele dificultăți care pot să apară în rezolvarea cerințelor, profesorul organizează videoconferințe cu toată clasa sau cu grupuri mai mici de elevi. Cerințele ar trebui să necesite 45 de minute de rezolvare la fiecare materie. Pe site sunt urcate și exerciții suplimentare pe care elevii le pot rezolva.

Google Classroom e folosit doar cu și pentru elevi. Părinții se pot conecta și ei, dar e opțional. Folosim Google Classroom pentru a stabili cerințe pentru elevi. Tot pe Google Classroom își vor încărca elevii și rezolvările, la final. Elevii primesc constant feedback pe ce au lucrat. 

Alte detalii despre ce și cum lucrăm la ore:

– Dacă elevii nu predau temele sau exercițiile pe care le-au primit de rezolvat, atunci părinții sunt contactați.

– Dacă părinții nu primesc niciun semn de la profesori, pot presupune că elevii își completează sarcinile în concordanță cu așteptările. 

– Elevii sunt încurajați să citească zilnic în engleză și în română.

GIMNAZIU & LICEU

Pentru fiecare oră, elevii se conectează pe Google Meet, întâlnirea fiind inițiată de fiecare profesor în parte. Sarcinile sunt împărțite și răspunsurile sunt colectate prin Google Classroom. Elevii care nu sunt prezenți și părinții lor primesc un e-mail pentru ca profesorii să știe dacă aceștia sunt bine. Elevii au o întâlnire cu dirigintele în fiecare zi, de luni până vineri, la ora 1 PM, tot prin Google Meet. 

În plus, pe lângă orele obișnuite, elevii din Year 13, ultimul an de liceu, continuă să se întâlnească în mod regulat cu Adina Toma, consilierul pentru admitere la universitate, pentru a se asigura că aplicațiile pregatite corespund noilor cerințe de examen și procesului de aplicație impus de criza globală (foto sus). E și pentru viitorii absolvenți un moment cu multă încărcătură emoțională, pe lângă stresul obținerii rezultatelor de care au nevoie pentru admitere, astfel că aceste întâlniri îi ajută și cu păstrarea unui echilibru interior și a unei perspective pozitive. Vom reveni cu noutăți cu privire la absolvenții noștri. 

***

Toate cele de mai sus reprezintă doar o sinteză a ceea ce facem pentru a continua orele online. În spatele unei zile de școală stă multă muncă, mai multă decât înainte de această criză prin care trecem cu toții. Profesorii noștri fac eforturi să facă programa accesibilă pentru mediul online, așa cum elevii și părinții fac și ei eforturi să se adapteze și să se sprijine unii pe alții, iar noi le suntem recunoscători tuturor.

Vă invităm să ne urmăriți pe Facebook, Instagram, LinkedIn și Twitter pentru a fi la curent cu tot ce facem. Veți putea afla de acolo recomandări de bune practici și sugestii pentru menținerea unei mai bune legături online cu elevii, cu părinții și pentru ore cât mai reușite în mediul online. 

 

Lavinia Balulescu
Lavinia Balulescu
lavinia.balulescu@transylvania-college.ro

Journalist, Communications Specialist

No Comments

Post A Comment